Skip to main content

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en levering van diensten en/of goederen alsmede alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.

Artikel 2 – Afname van diensten

  1. Deelname aan workshops en consulten geschiedt uitsluitend op basis van online inschrijving via de website van opdrachtnemer Nettie van Wieringen, Astrologie & Coaching. De inschrijving wordt pas definitief na ontvangst van betaling en wordt door opdrachtnemer per e-mail bevestigd aan opdrachtgever.
  2. Astrologische consulten en opdrachten worden ingepland in overleg met de opdrachtgever. Indien nodig kan de datum in overleg gewijzigd worden.

Artikel 3 – Betaling

  1. Astrologische consulten en workshops dienen uiterlijk binnen een termijn van één week na het versturen van de factuur betaald te worden. Opdrachtnemer stuurt opdrachtgever hiervoor per e-mail een factuur.

Artikel 4 – Aanbiedingen en prijzen

  1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen de gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
  2. De op aanbiedingen en facturen genoemde prijzen bestaan uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.
  3. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever de betaling heeft gedaan en de algemene voorwaarden heeft geaccepteerd.

Artikel 5 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste eer en geweten uitvoeren. Opdrachtnemer heeft jegens de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
  2. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer wordt verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor de overeenkomst op te schorten.

Artikel 6 – Overmacht

  1. In geval van overmacht heeft de opdrachtnemer het recht zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel de overeenkomst geheel of ten dele als ontbonden te beschouwen, zonder dat de opdrachtnemer daardoor tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn.
  2. Onder overmacht wordt verstaan: elke omstandigheid waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de opdrachtgever niet meer van de opdrachtnemer kan worden verlangd.
  3. Indien de opdrachtnemer bij een situatie van overmacht al gedeeltelijk aan haar uit een overeenkomst voortvloeiende verplichting heeft voldaan, is de opdrachtnemer gerechtigd de reeds verrichte prestaties te factureren en is de opdrachtgever verplicht deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.

Artikel 7 – Annulering consult

  1. In geval van annulering door opdrachtgever van een astrologisch consult binnen twee weken voor de eerst overeengekomen datum, wordt 50% van de kosten in rekening gebracht ter vergoeding van reeds gedane voorbereidingen.
  2. Bij annulering van een individuele sessie binnen 24 uur voor aanvang van een sessie is het hele bedrag verschuldigd. Bij niet verschijnen van opdrachtgever op een gepland consult, worden de volledige kosten van het consult in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
  3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.

Artikel 8 – Annulering overige diensten

  1. De annulering door opdrachtgever van deelname aan een workshop dient schriftelijk of per e-mail te geschieden. Opdrachtnemer bevestigt de annulering aan opdrachtgever per e-mail.
  2. Kosteloze annulering door opdrachtgever van een in lid 1 genoemde dienst is mogelijk tot 5 weken voor aanvang van de dienst (gerekend tot en met de dag voorafgaand aan de aanvang van de dienst). Reeds betaalde deelnamekosten worden in dat geval gerestitueerd.
  3. Bij annulering op een later tijdstip is 100% van de deelnamekosten verschuldigd, ongeacht de reden van de annulering. Hierop is -gezien de kleinschalige setting en de persoonlijke begeleiding tijdens de workshop- geen uitzondering mogelijk.
  4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om bij onvoldoende deelname een workshop te laten vervallen. Wanneer opdrachtnemer een activiteit annuleert, zullen alle vooruitbetaalde deelnamekosten worden teruggestort.

Artikel – 9 Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer is beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de opdracht.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van een dienst. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.
  3. Opdrachtnemer is behoudens opzet en grove schuld, niet aansprakelijk voor indirecte, bijkomende, volg-  en bedrijfsschade.

Artikel 10 – Geheimhouding

  1. De partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is in het kader van de dienst, tenzij de partijen toestemming geven dit te delen op bijvoorbeeld social media.
  2. De geheimhoudingsplicht blijft bestaan na de beëindiging van de overeenkomst.
  3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht op verschoning, dan is de opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.

Artikel 11 – Klachtenprocedure en omgang met geschillen

  1. Bij klachten over de diensten van opdrachtnemer is altijd de eerste stap dat hierover in open gesprek tussen opdrachtgever (of deelnemer aan activiteiten) en eindverantwoordelijke van de activiteit (opdrachtnemer) wordt gesproken. De opdrachtgever krijgt hier uitgebreid de gelegenheid om de klacht helder te formuleren. Opdrachtnemer zal zich hierbij inspannen om de kern te doorgronden van hetgeen de opdrachtgever te melden heeft. De opdrachtnemer verplicht zich de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 4 weken na indiening van de klacht, in behandeling te nemen.
  2. Uitgangspunt is om klachten zoveel mogelijk in de minne op te lossen. De intentie van de gesprekken rondom de klachten is om er samen uit te komen, waarbij zowel het belang van de opdrachtnemer als de opdrachtgever wordt gerespecteerd.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op alle aanbiedingen, iedere overeenkomst tussen partijen en uitvoering daarvan is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar opdrachtnemer is gevestigd/ praktijk houdt/ kantoor houdt, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  3. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
  4. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk of bezwarend wordt aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.